בעלי עסקים ובעלי מקצוע רבים נתקלים לא פעם בכתבה או ביקורת שלילית עליהם בעמוד הראשון של גוגל כאשר מישהו מחפש מידע לגבי השירות שהם מספקים. כמובן שאף אחד לא רוצה שיופיע אזכור שלילי שלו בתוצאות גוגל ולכן יש לדעת כיצד מקבלים תוצאות חיוביות בעמוד הראשון ואת השליליות דוחקים לאחור.
גולש מבקש המלצה על בעל מקצוע בפייסבוק ומקבל המלצה חמה עליכם. הוא נכנס לגוגל לקבל מידע נוסף על השירות שלכם ואז בתוצא המספר 4 הוא רואה ביקורת שלילית מלקוח מאוכזב או פסק דין שניתן בעניין שהייתם מעורבים בו. בהחלט לא משהו שירשים את אותו אדם וידחוף אותו לשכור את השירות שלכם.
איך מציגים תוצאות חיוביות בגוגל בעמוד הראשון?
חשוב להבין שלמרות שלל האפליקציות והאתרים המיוחדים לכל נישה או תחום בחיינו, עדיין מרבית החיפושים אחר בעלי עסקים, בעלי מקצוע ונותני שירותים הוא במנוע החיפוש גוגל. הופעה במנוע החיפוש במונחים שרלוונטיים לעיסוק שלכם תמיד יכולה לעזור ולהביא לקוחות חדשים. מעבר לכך. בחיפוש ממוקד על השם שלכם מקבלים כמעט כל מה שקשור אליו בתוצאות. מרבית הגולשים לא עוברים מהעמוד הראשון לשני ולכן חשוב מאוד שבעמוד הראשון התוצאות יהיו חיוביות ומפרגנות ככל שניתן.
סביר ביותר שבעמוד הראשון בגוגל יופיעו בעת חיפוש השם שלכם (או שם העסק כמובן) אתר האינטרנט שלכם, דף הפייסבוק ואולי גם דף נוסף מטעמכם. שאר התוצאות יהיו בחירה של גוגל מכל שאר הדפים ברשת שקשורים אליכם. כאן התצוגה יכולה להיות של דברים חיוביים, שליליים או אפילו של מתחרים ישירים שלכם.
כדי להופיע טוב יותר בעמוד הראשון ולהציג דף חיובי ומפרגן חייבים שהשם שלכם יופיע במקורות מידע איכותיים ורלוונטיים נוספים ככל שניתן. את זאת תוכלו להשיג באמצעות כתבות באתרים שונים ובעיקר במקומונים באינטרנט.
איך משפיעים מקומונים באינטרנט על ההופעה בגוגל?
כאשר אתם מקבלים כתבה על העסק שלכם במקומון באינטרנט דוגמת מוצקין 247 חדשות קריית מוצקין ואז יש לכם מאמר תוכן שכתבתם ומצוין בו שאתם הכותבים במקומון חדשות חיפה ולאחר מכן אתם מופיעים עם שם העסק שלכם בכתבה על הענף בו אתם עוסקים ויש תגובה שלכם בכתבה נניח במקומות קול המפרץ חדשות חיפה והקריות, אז תאם מקבלים עמודים חדשים עם השם שלכם ותוכן איכותי שיצוף בתוצאות גוגל בהמשך הדרך.
המקומונים הללו מתעדכנים על בסיס יומיומי ונסרקים במהירות על ידי גוגל. התכנים שלהם נחשבים חדשותיים ובעלי ערך לגולשים שמבקרים בהם ולכן גוגל מתייחס אליהם בחיוביות ביחס לתוכן של פורום או בלוג אלמוני כלשהו.
כעת כשיש לכם הופעה בכמה מקומונים שונים כאלו, סביר שמי שיערוך חיפוש בגוגל על השם שלכם יתקל באתר, בדף העסקי ובשלל כתבות וראיונות שאתם משולבים בהם ורק מחזקים את המקצועיות שיש לכם בתחום העיסוק ואת המיתוג העסקי שלכם.
המאמר באדיבות אלי גולדמן, בעלים של אגו מדיה המספקת שירות פרסום במקומונים, בפייסבוק ובאינסטגרם.