במקרים רבים, דף נחיתה הוא הבסיס להצלחת כל הפעולות השיווקיות והפרסומיות שלכם ברשת האינטרנט. בניית דף נחיתה מוצלח יכולה להיות ההבדל בין קמפיין איכותי עם המרות רבות של גולשים בדף שלכם ובין כישלון של הקמפיין.
כל קמפיין פרסום ברשת האינטרנט, בין אם מדובר על קמפיין ממומן במנוע החיפוש גוגל, קמפיין פרסום ברשת פייסבוק או פרסום שאתם מעלים בדף האינטרנט שלכם, מוביל בסופו של דבר אל דף נחיתה שאמור לגרום לגולשים שהגיעו אליו לבצע פעולה כלשהי. ביצוע הפעולה נחשב להמרה של קמפיין הפרסום – כלומר שיעור ההצלחה שלו.
כיום, ניתן לבנות דפי נחיתה בפלטפורמות שונות עם עיצובים שונים שמותאמים לנישה שבה העסק פועל ולקהל הגולשים הרלוונטיים. על מנת לעשות זאת נכון ובצורה יעילה כדאי לשכור את שירותיו של מנהל פרסום שבקיא בעיצוב של דפי נחיתה לעסקים או להיעזר במערכות חיצוניות (אקטיב טרייל, שלח מסר וכדומה) אשר מציעות תבניות מוכנות לשימוש מיידי.
5 טיפים לבניית דפי נחיתה שימכרו לך יותר!
במידה ואתם מחליטים לעצב דף נחיתה בצורה עצמאית, כדי שתבינו טוב יותר איך דף הנחיתה שלכם אמור להיראות בסיום התהליך. ריכזנו 5 טיפים שימושיים שהם בבחינת חובה בבניית דפי נחיתה ממירים:
- טיפ 1 – עיצוב מאורגן ומסודר – דף נחיתה טוב הוא כזה שבנוי נכון מתחילתו ועד סופו ומוביל את המבקרים בו במסלול מוגדר מראש. יש להקפיד על שילוב נכון בין כותרות, מידע, תמונות, סרטוני וידאו, טפסים או טלפון ליצירת קשר. חשוב לעצב את הדף באותה שפה עיצובית ולהקל על המבקר בדף לקבל את כל המידע שחיפש, להתחבר אליו ולבצע את הפעולה הרצויה (קנייה, הזמנה או השארת פרטים וכו').
- טיפ 2 – כותרות ברורות – רמת הריכוז ובעיקר הסבלנות של הגולש הישראלי היא קצרה מאוד. יש להעביר את המסר שלכם במהירות ובאפקטיביות מקסימלית. לכן הקפידו על כותרת ראשית וכותרות משנה ברורות שמעבירות את המסר וגם גורמות למבקר בדף להישאר בו. חשוב שמי שמגיע לדף יבין שהגיע למקום שמעניק לו את המענה שחיפש (מה שראה בקמפיין). מכאן יהיה קל יותר לנווט את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה עליכם (כפי שכבר הצגנו קודם לכן).
- טיפ 3 – למנוע הסחת דעת – דף נחיתה נועד להוביל את המבקר בו לבצע פעולה שהוגדרה מראש. חובה לנטרל הסחות דעת שיגרמו לו לצאת מהדף או לאבד את הריכוז מהמטרה לשמה הגיע אל הדף. בנוסף, מומלץ לא להציג קשת רחבה מדי של צבעוניות בדף, לא להוסיף סרטוני וידאו שהקלקה עליהם מוציאה את הגולש מהדף ובוודאי שלא לאפשר מעבר מהדף לאתר או למקורות מידע חיצוניים. בסופו של דבר, כל מה שהגולש צריך קיים בדף הנחיתה וחשוב שהגולש יבין זאת, יישאר בדף ויבצע את פעולת ההמרה הרצויה לכם.
- טיפ 4 – התאמה לכל המכשירים – בעיצוב דפי נחיתה רבים מבצעים את בניית הדף באמצעות המחשב. ההתאמות הן עבור גולשים בדסקטופ, למרות שבמרבית המקרים אחוז גבוה מהגולשים יגיעו אל דף הנחיתה דווקא ממכשירי מובייל שברשותם (לרוב מדובר על 75% ומעלה מהגולשים!). לכן, חשוב לבנות דף נחיתה רספונסיבי שמותאם אוטומטית גם למכשירי מובייל, אך יש לבדוק שאכן "המסלול" שעובר הגולש במובייל הוא מה שתכננתם ואם לא, אז לעצב את הדף שלכם שיתאים במובייל בדיוק למה שאתם צריכים כדי להגיע להמרה טובה יותר.
- טיפ 5 – הנעה לפעולה – המטרה של כל בניית דף נחיתה לעסק היא הנעה לפעולה כדי לקבל המרה מהגולש. לכן חשוב שתהיה לפחות אופציה אחת של הנעה לפעולה ואם אפשר אז אפילו 2-3 אופציות שכאלו לאורך הדף. לעיתים, מספיק להציג טופס יצירת קשר לצורך השארת פרטים, טלפון ישיר לשירות לקוחות או אפשרות של מעבר לעמוד רכישה של המוצר שפרסמתם.
לסיכום, קמפיינים רבים נופלים וקמים על איכות דף הנחיתה שאליו מובלים הלקוחות הפונציאליים. לכן, מומלץ לשים לב לנושא ולתכנן בצורה נכונה את דפי הנחיתה שלכם.