עורכי דין סובלים ממגבלות רבות הקשורות לאפשרויות הפרסום שעומדות בפניהם. העידן הדיגיטלי הביא תיקון לחוק בשנת 2018, שהביא עמו הקלות רבות בנושא זה ומאפשר לעורכי דין לפרסם בחופשיות רבה הרבה יותר באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט את הפעילות, הידע וההצלחות שלהם. כל זה כפוף כמובן לשמירה על אתיקה מקצועית וכבוד המקצוע.
החל משנת 2018, מגבלות האתיקה אשר הגבילו את עורכי הדין הוסרו כמעט לחלוטין. שיווק בפייסבוק לקהל יעד רלוונטי, איסוף עוקבים שיכולים להפוך ללקוחות, מיתוג ויחסי ציבור לעורך דין או למשרד, הפכו שימושיים מאי פעם.
איך כדאי לעורכי דין לפרסם בפייסבוק?
פייסבוק מעניקה לעורכי דין לא מעט אפשרויות מתקדמות לפרסום אשר יכולות להוביל לעלייה משמעותית במיתוג, החשיפה של אותם עורכי דין וכמות הלקוחות החדשים שמגיעים אל המשרד. בין האפשרויות השכיחות, ניתן למצוא:
- פתיחת דף עסקי – השלב הראשון והחשוב ביותר הוא פתיחת דף עסקי בפייסבוק. דף עסקי מאפשר לעורך דין להציג את עצמו בחלק המקצועי שלו בלבד מבלי לערב את החיים האישיים שלו. בעוד שבדף הפרטי הרגיל שיש לכל אחד בפייסבוק מציגים נסיעות לחו"ל, אירועים משפחתיים או ביקור במסעדות וכדומה, הרי שכל אלו לא יהיו בדף העסקי. שם יוצגו אך ורק תמונות מהמשרד, מידע משפטי, המלצות, סיפורי הצלחה וכן הלאה.
- העלאה של תוכן רלוונטי – אף אחד לא יעקוב אחרי עורך דין שמתמקד בקריאות של "חייגו אליי אם צריכים עורך דין". גולשים יעקבו אחרי עורך דין, יתרשמו ממנו ויזכרו את שמו במקרה שיזדקקו לעורך דין או כדי להמליץ לאחרים, רק אם ייחשפו לתוכן איכותי של אותו עורך דין. מאמר על פסקי דין חדשים, סרטון וידאו שמציג 3 טיפים שימושיים בתחום מוגדר (פשיטת רגל, עריכת צוואה וכו'), שיתוף כתבות על מקרים מעניינים מעולם המשפט וכדומה, יובילו לכך.
- פעילות עקבית ושוטפת – ניהול דף עסקי בפייסבוק חייב להיות ביומן הפעילות של עורך הדין. באופן כללי, מומלץ להעלות כמה פוסטים מדי שבוע, לשתף אותם בקבוצות רלוונטיות, למשוך עוקבים ממקורות שונים ברשת ולדאוג לכך שמי שיגיע לדף העסקי יתרשם ממנו ויראה פעילות שוטפת ואקטואלית. העלאה של 3-4 פוסטים בחודשיים תיצור רושם שלילי מצד המבקר בדף ואילו 3-4 פוסטים בשבוע יציגו משרד פעיל ודינמי שכל אחד ישמח להיות לקוח שלו בבוא העת.
- פירגון עצמי זה טוב – מותר ואף מומלץ להציג הצלחות מקצועיות. אם זכיתם בתיק חשוב כדאי שתעלו על כך פוסט, אם לקוח שלח לכם מכתב תודה כדאי שתציגו זאת, אם השתתפתם בקורס מקצועי וקיבלתם תעודה אתם מוזמנים להציג גם אותה. כל דבר שיראה כמה אתם מקצועיים ועושים טוב ללקוחות שלכם, יתקבל בברכה.
- פרסום ממומן – אחד הכלים הכי חשובים בכל ניהול דף עסקי לעורכי דין הוא פרסום ממומן בפייסבוק. כיום, יש לכם את האפשרות לפלח את קהל הלקוחות שרלוונטי עבורכם ולהציג פוסטים ממומנים שפונים ישירות אליו. לדוגמא, אם אתם מעוניינים להציע ייצוג משפטי רק לנשים לפני גירושין? – אין בעיה. הכלים של פייסבוק מאפשרים לכם לפלח את קהל היעד בצורה מדוייקת לנשים, נשואות אשר מתעניינות בגירושין באזור הפעילות שלכם.
לסיכום, עורכי דין שמחפשים דרך לבלוט יותר ולקבל חשיפה ומיתוג למשיכת לקוחות חדשים, יכולים לעשות זאת בצורה יעילה באמצעות דף עסקי שמנוהל כראוי ברשת פייסבוק. 5 מיליון ישראלים מבקרים בפייסבוק מדי יום וסביר מאוד להניח שחלקם זקוקים או יזדקקו בקרוב לשירות משפטי בתחום שאתם עוסקים בו.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים. הצוות המקצועי של Viral Marketing מתמחה בפרסום, קידום או שיווק של עורכי דין בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדין ושאר הרשתות החברתיות.