הרשתות החברתיות הן לא רק מקום בו רואים קטעים מצחיקים, שיתופים של חברים או מעלים פוסטים שלנו בנושאים שונים. הן מהוות פלטפורמה מצוינת לפרסום ממוקד בקהל יעד שנבחר כמתאים ביותר למוצר מסוים. גם הרבה סופרים למדו זאת בשנתיים האחרונות ויש עלייה משמעותית בפרסום באמצעות רשתות חברתיות לקהל יעד מוגדר של רוכשים לכל ספר ספציפי.
רשתות חברתיות נפוצות דוגמת פייסבוק או אינסטגרם הן מזמן לא רק מקום לשתף פוסטים או לקרוא פוסטים של אחרים, לרוב של חברים או קרובי משפחה. מדובר על אפשרויות נוספות עבור מי שרוצים למכור מוצר כלשהו לקהל יעד ממוקד שנחשב לבעל פוטנציאל רכישה גבוה לאותו מוצר ספציפי.
גם בענף הספרים למדו זאת בשנים האחרונות ויש יותר סופרים מאי פעם שלא רק מדפיסים את הספר שלהם עצמאית, בזכות האפשרות של הדפסת ספרים בזול בדפוס דיגיטלי גם בכמויות קטנות, אלא גם מנהלים פרסום ויחסי ציבור באמצעות רשתות חברתיות שכאלו כדי להגיע לקהל רוכשים פוטנציאלי לספר שלהם.
איך תפרסמו את הספר שלכם ברשתות חברתיות?
פרסום של ספר חדש ברשתות חברתיות אפשרי בכמה דרכים שונות:
- פתיחת דף עסקי – ראשית כל חשוב לפתוח דף פייסבוק שמתרכז בספר החדש או אפילו בכם אבל רק בפן המקצועי שלכם. כלומר, את התמונות עם הביקיני מהחופשה האחרונה או מסיבת יום הולדת של חבר קרוב תשאירו בפרופיל הפרטי אבל בדף העסקי תכתבו על הספר שאתם עובדים עליו, ספרים שאתם אוהבים, סופרים שאתם מכבדים או מידע על האתר בו תמכרו את הספר שלכם וכן הלאה.
- השתתפות בקבוצות – יש לא מעט קבוצות של סופרים בפייסבוק וחובה להצטרף לכמה שיותר מהן. כדאי לקחת חלק פעיל בדיונים השונים כדי לחשוף את עצמכם לקולגות שחלקם הם לבטח לקוחות פוטנציאליים של הספר עליו אתם עובדים. כמו כן ניתן לפרסם דברים שקשורים לתהליך ההוצאה לאור שלכם או הדפסת ספרים קרובה וכן הלאה. מעבר לכך יש לא מעט קבוצות אחרות שיהיו רלוונטיות עבורכם לפרסום ישיר יותר של הספר בהמשך הדרך. למשל קבוצה של אימהות לילדי גן זאת קבוצה מעולה לפרסם את קיומו של ספר ילדים אותו כתבתם והדפסתם.
- פרסום לקהל יעד – פרסום ממומן בפייסבוק אידיאלי למרבית הסופרים. אפשר לבחור קהל יעד ממוקד כדי להגיע למקסימום מכירות במינימום השקעה. לדוגמא:
- קהל יעד של הורים לילדים בגיל 3-4 לספר ילדים בגיל הגן
- קהל יעד של גברים בני 40 ומעלה שמתעניינים בדיאטה לספר על… דיאטה לגברים
- קהל יעד של גילאי 20-30 שמתעניינים בפתיחת עסק חדש לספר בנושא שיווק גרילה לעסקים קטנים
כל הפעילות שלכם ברשתות חברתיות יכולה להיות עצמאית ומצד שני ניתן לשכור שירותי חברה המתמחה בכך ויכולה להניב לכם חשיפה, מיתוג ואפילו מכירות בשיעור מוצלח ממה שדמיינתם.
לסיכום, הדפסת ספרים היא רק שלב ביניים בכל הקשור לפרויקט של הוצאת ספר חדש לאור. פרסום ברשתות חברתיות יכול להיות המשך ישיר של הדפסת ספרים בכמויות קטנות לפי צפי של הזמנות או אפילו הדפסת ספרים בודדים אם מדובר על פרויקט אישי וקטן יותר שלא מחפשים עבורו תפוצה נרחבת במיוחד (יותר מיועד לקהל של קרובים וחברים בלבד). באמצעות שיווק נכון ברשתות חברתיות לקהל יעד רלוונטי תוכלו להביא לחשיפה הנדרשת בדיוק לצרכים שלכם ובמסגרת התקציב שעומד לרשותכם.