חידשתם דרכונים, ארזתם לבד, הגעתם לשדה ו… הודיעו לכם שאתם לא יכולים לעלות על הטיסה בגלל רישום יתר. אחרי הלם ראשוני אתם בטח שואלים את עצמכם מה עושים עכשיו, ומה זאת אומרת שיש רישום יתר ואתם נפגעים מכך. אז חוק שירותי תעופה נותן מענה למצב כזה ומעמיד לכם את הזכות לתבוע את חברת התעופה, אלא אם ישנו הסדר בשדה התעופה שמקובל עליכם.
רישום יתר לטיסה (אובר בוקינג) הוא תופעה נפוצה בכל העולם וכמעט בקרב כל חברות התעופה. אולי זה נתון מפתיע אבל יש מיליוני מקרים של רישום יתר לטיסה מדי שנה. במרבית המקרים לא נוצרת בעיה בטיסה עצמה, כיוון שתמיד יש נוסעים שאינם מגיעים לטיסה או מבטלים ברגע האחרון. למרות זאת יש מאות אלפי מקרים בהם רישום יתר לטיסה מוביל לכך שיש נוסעים שלא יעלו על הטיסה, והם נותרים המומים ומאוכזבים בשדה התעופה. חוק שירותי תעופה נועד לתת מענה למקרים שכאלו ולהגן על זכויות הנוסעים לקבלת שירות ופיצוי הולמים.
מהן החובות של חברת התעופה במקרה כזה?
סירוב של חברה להטיס נוסע בשל רישום יתר לטיסה מחייב את נציגי חברת התעופה להציע לנוסעים שכן אושרו לטיסה לוותר על מקומם תמורת פיצוי מוסכם מטעם חברת התעופה (טיסה הבאה במחלקת עסקים או טיסה חלופית בחצי המחיר וכן הלאה).
במידה ואין נוסעים שמוכנים לכך, על חברת התעופה לספק לנוסע שלא עולה לטיסה טיסה חלופית עם פיצוי מוסכם כלשהו (כפי שכבר ציינו) או השבת התמורה המלאה של עלות כרטיסי הטיסה שרכש. כמו כן, אם ימתין לטיסה אחרת יהיה זכאי למזון, שתיה ושירותי תקשורת בעת ההמתנה. אם מדובר על שעת לילה מאוחרת יהיה זכאי גם לשירותי לינה והסעות למלון וחזרה במידת הצורך.
מהן הזכויות של הנוסע לקבלת פיצוי כספי מחברת התעופה?
גם במקרה ומולאו כל התנאים הקודמים מטעם חברת התעופה, לנוסע עומדת הזכות לתבוע את החברה לקבלת פיצוי על אובר בוקינג בטיסה. הפיצוי הוא בהתאם למרחק של יעד הטיסה. טיסות קצרות מזכות בסך של כ-1300 ₪ ואילו טיסות ארוכות בסך של 3100 ₪ (ייתכנו שינויים קלים בסכומים שצמודים למטבע זר).
מה לעשות כדי להימנע מרישום יתר לטיסה?
ההמלצה שלנו היא שתגיעו לפחות 3 שעות לפני הטיסה לשדה התעופה ותהיו בין הנוסעים הראשונים שמאושרים לטיסה. אם יש אפשרות לבצע רישום מוקדם לטיסה ו/או לשלוח מזוודות יום או יומיים לפני הטיסה, כדאי לעשות זאת גם כן.
איך מקבלים פיצוי כספי מחברת התעופה?
על מנת שתהיו זכאים לקבל פיצויים על רישום יתר לטיסה אתם צריכים למלא טפסים שמיועדים לכך ולפנות לחברת התעופה. כדי להבטיח שהתהליך מתנהל בצורה נכונה ולמנוע עיכובים במענה של חברת התעופה, כדאי לפנות אלשירות מבוסס הצלחה כדוגמת Flight Refund או Flight Cash Back אשר משפר את הסיכוי לקבלת פיצוי כספי מקסימלי בצורה מהירה, קלה ופשוטה אונליין.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund אשר מתמחה במימוש זכויות נוסעים מול חברות התעופה. ב – Flight Refund ידאגו להגיש, לייצג ולעדכן אותך בשלבי הבקשה לפיצוי מול חברת התעופה. פיצוי בעקבות איחור בטיסה או בעקבות ביטול טיסה יכול להיות שווה הרבה כסף, כך שמומלץ לא לוותר לחברת התעופה. השירות של Flight Refund מבוסס על הצלחה בלבד, כך שאין לך מה להפסיד 🙂