בעלי עסקים וחברות מחפשים כל הזמן את הדרך הטובה ביותר לדחוף את העסק קדימה, למשוך לקוחות חדשים, להגדיל מכירות וכמובן רווחים. בין כל ערוצי הפרסום בחדישים שיש במדיה הדיגיטלית יש שיטה שמוכחת כבר שנים ארוכות כיעילה במיוחד ובעלות קטנה יחסית – שיווק באמצעות סמסים.
אחד השיקולים המרכזיים בכל קמפיין שיווקי הוא היחס בין עלות ותועלת. בעלי עסקים שמפרסמים את העסק, השירות או המוצר שלהם מעוניינים להשקיע כמה שפחות ולהרוויח כמה שיותר. למרות מגוון האפשרויות שעומדות לרשות מפרסמים כיום, אחת היעילות ביותר ביחס של עלות-תועלת היא דווקא טכנולוגיה "ישנה" יחסית – שיווק באמצעות SMS (מסרונים).
מדוע שליחת סמסים נחשבת יעילה כל כך?
האפשרות של שליחת סמסים לרשימת תפוצה שבניתם במסגרת ניהול מועדון לקוחות או באמצעות קנייה של מאגר נמענים שכזה היא גם קלה לשימוש, זולה יחסית לחלופות ועם יחס המרה גבוה מאוד.
ראשית כל מדובר בלקוחות של העסק ו/או כאלו שמגלים בו עניין ולכן מה שתציעו להם באמצעות שליחת SMS יתקבל בהבנה ועם סיכוי גבוה יחסית לגרום להם לפעולה. סטטיסטיקה מראה שמעל 90 אחוז מהנמענים שמקבלים הודעה מעסק שהם רשומים אליו, יפתחו את ההודעה ובערך שליש מהם יבצעו פעולה כלשהי בעקבות כך.
כמו כן לקוחות שרשומים במועדון חברים שמחים תמיד לקבל ברכת חג שמח מהעסק או ברכה ליום ההולדת שלהם. אם מצרפים לכך קופון הנחה ספציפי עבורם לכבוד האירוע אז יש חיבור חזק הרבה יותר של אותו לקוח לבית העסק והדבר יתבטא בנאמנות לאורך זמן רב יותר.
מעבר לכך אפשר להתאים את תוכן ההודעה לנמען. כלומר היא יכולה לכלול מבצע מיוחד שמיועד רק ללקוחות המועדון ולזמן מוגבל, לדווח על מוצרים חדשים שהגיעו וזמינים לזמן קצר רק ללקוחות שהם חברי המועדון או אפילו לשלוח הודעה לשם ניהול סקרי לקוחות לגבי טיב השירות או מה כדאי לשפר וכדומה.
מעל כל אלו חשוב לציין שמדובר בפעולה שדורשת מינימום מאמץ מצד הבעלים של העסק או מנהל הפרסום. אפשר לבצע שליחת סמס מהמחשב לכל הלקוחות בתוך מספר שניות או לקבוצת לקוחות שבוחרים על פי חתכים שונים. יש לא מעט אוטומציות SMS חכמות היום שמאפשרות בניית תכנית משלוח הודעות שמותאם לאופן התגובה של כל נמען. אם הגיב להודעה אחת יקבל הודעה עוקבת מוגדרת מראש ואם לא הגיב בפרק זמן כלשהו אז יקבל הודעה מסוג שונה וכן הלאה.
כפי שניתן להבין יש יתרונות רבים לשליחה של הודעות SMS ללקוחות של העסק או כאלו שהם ברשימת תפוצה שרלוונטית עבורו.
לסיכום, חשוב לקחת בחשבון שיש את חוק הספאם שנועד כדי להגן על האזרחים מפני הצפה של הודעות SMS שהן ספאם (הודעות סמס שמגיעות ממקור שלא רצו לקבל ממנו). על כן חשוב מאוד לנהל רישום מדויק של מי שבחרו לקבל הודעות במסרונים מהעסק שלכם וגם לאפשר להם להסיר את עצמם מהרשימה באופן קל ומידי במידת הצורך. אם לא תעשו זאת תהיו חשופים לתביעות שעלולות להגיע לסכומים גבוהים.